Friday, December 2, 2011

Uncle Bob

Assalamualaikum..


Lama jari jemari tak menari nari kat atas keyboard lappy ni. Almaklum laa,,sibuk bekerja. Carik duit poket yang dah terlampau penuh dengan habuk ni.. Carik punya carik, last last aku nampak ada satu iklan ni..

JAWATAN KOSONG PEKERJA KIOSK UNCLE BOB.


Aku pun terus laa call owner kedai ni. Dan alhamdulilah laa, dia nak ambik aku kerja kat kedai dia. Kerja kat sini agak penat jugak laa. Masak masak, kena goreng ayam, jual pau, jual segala jenis benda untuk di makan laa. Masuk hari ni, dah dekat 3minggu lebih aku kerja.


Aku ingat lagi masa aku nak mula mula kerja, nak potong ayam tu jadi kecik, punya laa susah, sampai bengkak tangan aku. Ada orang panggil ayam gunting, ayam goreng, ayam potong, Uncle bob je pun ada jugak. Macam macam nama diorang panggil. So, kene laa aku bekerja keras memotong tulang temulang ayam ni. TAPI, duit punya pasal, aku redha laa. Gaji..?! Okey laa. HAHAHA! ( Mak kata jangan belagak.. Hewhewhew )

Bukan tu je, nak melayan kerenah pelanggan lagi, punya laa susah. Ada pelangan yang baik, memahami tu alhamdulilah laa. Kalau dapat yang macam haram jadah, memang menguji kesabaran betul. TAPI, pokok pangkal, SABAR. 


Hari ni jugak laa, segala penat lelah aku terbalas. Aku dapat gaji. YAAAAYYYY!!!! Alhamdulilah. Syukur. Seronok kerja kat kedai ni. Dapat makan ayam free.. Hahah. Bukan tu je, jiran jiran sebelah kedai aku ni jual bahulu & donut. Kalau lapar je, sure dapat makan bahulu  & donut free. Hewhewhew. ( Mekasih Kakak Ain, Kakak Siti & Kakak Mira! )


 Dan disebabkan kerja kat sini, aku dapat panggilan baru, BOSS! ( Cool kan..?? HAHA ) Boss Kecik Kedai Uncle Bob. Ada yang kata aku anak Uncle Bob laa. Macam macam lagi laa. TAPI, aku kerja tak lama, minggu depan dah berhenti dah. So, saya akan rindu dengan kedai ni. Wuuu~~


Saya akan rindu dengan panggilan Bos Kecik. Saya akan rindu dengan ayam Uncle Bob. Saya akan rindu kene percik dengan minyak panas. HAHA. Saya akan rindu dengan bahulu panas & donut kakak kakak sekalian. Saya akan rindu dengan Boss saya. Saya akan rindu dengan semua.!!



Menyelerakan tak..?? HAHAH. Kalau nak, kena datang kedai saya.! Nilai je pun. Jemput datang ye..  : )

3 comments:

  1. walllaaweee... yani dh update blog!! bile mau active fb ha?????

    ReplyDelete
  2. wallaweiii ayam uncle bob. uncle kumar mesti jelous :D

    ReplyDelete
  3. miza....hahah...update blog je dulu..nanti update fb pulak....

    ina..uncle kumar pon bukak kedai gak..cume tak laris macam uncle bob..hahah..

    ReplyDelete