Wednesday, January 19, 2011

MENGIMBAU KENANGAN BERGELAR MAHASISWA/WI....

Selama aku mengganggur selepas aku habis SPM,,aku isi masa lapang dengan cari duit poket sendiri.. Nak minta kat mak sangat pun,,tak sedap laa.. Mak aku ada banyak benda nak fikir,,bayar dan uruskan.. Cukup lah time kecik dulu aku dah beban kan dia.. Penat dia jaga aku sendirian.. Dia lah ibu,,dia lah ayah.. SAYANG MAK KETAT KETAT.. Sabar aku menanti abang postmen datang dekat rumah membawa surat tawaran sambung belajar untuk aku,,tapi,,asal dia datang,,mesti surat AVON mak aku yang sampai... Aku online untuk masuk POLITEKNIK,,jawapan masih diproses.. AIIIYYYOOOO!!!!!! Selepas beberapa bulan,,baru laa aku dapat sepucuk surat yang agak besar sampulnya,,bertulis seperti berikut......
      
      SUKACITA DIMAKLUMKAN ANDA TELAH DITAWARKAN TEMPAT UNTUK MENYAMBUNG PENGAJIAN DALAM DIPLOMA INDUSTRI MULTIMEDIA DI UNISEL BATANG BERJUNTAI. 

Macam tu laa ala ala surat tu dia tulis.. Aku bersyukur walaupun aku ditempat kan di IPTS.. Setidak tidaknya,aku dapat menyambung pelajaran aku.. Aku kemas barang 2-3 hari sebelum daftar masuk,,macam tak ada semangat je nak sambung belajar kat UNISEL.. Hari yang aku tunggu tunggu pun tiba,,pagi tu mak aku masak untuk bekal aku kat hostel nanti.. Mak pulak yang cemas,,biasalah,,IBU kan.. Sampai je kat UNISEL,aku jadi gabra,,aku rasa macam aku dikelilingi oleh GAJAH GAJAH BURMA YANG SANGAT BESAR,,aku ibarat semut MERAH...haha.. Segala tulis menulis,,akak aku yang buat,,kak NOOR HILDA,,sebab tangan aku mengeletar giler..haha.. Masa aku daftar tu,,mak,,kak noor and tunang akak aku,,abang RAFI yang hantar.. Aku ingat aku bakal dapat kejutan budaya,,tapi,,ALHAMDULILAH,,semua berjalan dengan lancar,,roomate aku and housemate aku baik baik orang nya... Aku harap,,perhubungan antara aku dan mereka kekal sampai kami habis study nanti... INSYAALLAH..

GAMBAR UNISEL TAK BERAPA NAK BEST,,AKU DAH PUAS CARIK YANG BEST BEST,,TAKDE JUGAK,,JADI AKU AMBIL LAA GAMBAR NI.. OK LAA KAN..ADA GAMBAR MASJID KAT SITU..HUHU..RUMAH KEDUA SAYA DI UNISEL.......

No comments:

Post a Comment